Ako navrhnúť správny názov videa na YouTube

Dobre navrhnutý názov videa na YouTube dokáže zvýšiť mieru prekliku aj jeho dohľadateľnosť. Súčasne to nie je žiadna veľká veda a preto bude dnešný článok relatívne krátky 🙂 nižšie nájdete základné tipy, ako na to:

Počet znakov

Hoci vám YouTube umožňuje zadať až 100 znakov do názvu videa, snažte sa držať medzi 60-70. Pokiaľ tento rozsah prekročíte, bude názov vášho videa useknutý do troch bodiek napr. v paneli odporúčaných videí, ktorý je “zlatou baňou” zhliadnutí. Súčasne sami z praxe vieme, že nie vždy je to možné. V týchto prípadoch aspoň dbajte na to, aby bolo všetko dôležité povedané v prvých 60-70 znakoch, nech to určite každý uvidí.

Kľúčové slovo

Pokiaľ je vaše video o pizze, určite nespomínajte v jeho názve iba “talianske jedlo”. A súčasne, pokiaľ je vaše video o talianskych jedlách, medzi ktorými je aj pizza, určite ju uveďte v názve videa. Dôvod je jednoduchý – viac ľudí vyhľadáva “pizza” ako “talianske jedlo”. A názov vášho videa by mal byť navrhnutý tak, aby malo video dobré šance na dohľadateľnosť.

Súčasne však buďte opatrní s clickbaitom – ak robíte video o talianskych jedlách, ktoré nie sú tak známe ako pizza (a pizza sa vo videu teda vôbec nevyskytuje), nespomínajte ju ani v názve.

Emócia

Predajte to. Ak si opäť pomôžeme príkladom s talianskymi jedlami, tak čo znie lepšie?

A) Talianske jedlá, ktoré nepoznáte
B) Vynikajúce talianske jedlá, ktoré nepoznáte

Pracujte teda s prídavnými menami a citovo zafarbenými slovami. No opäť – v rámci objektivity a úprimnosti, aby nebol názov videa zavádzajúci.

Čísla

Toto je starý-známy marketingový fakt, ktorý nestarne. Ľudia majú radi čísla, pretože si ich spájajú s faktami a preto môžu skôr kliknúť práve na vaše video. Preto, ak budete voliť medzi:

A) Vynikajúce talianske jedlá, ktoré nepoznáte
B) 5 vynikajúcich talianskych jedál, ktoré nepoznáte

Určite voľte B 🙂

Thumbnail

Ak sa cítite byť zbytočne limitovaní spomínanými 60-70 znakmi, thumbnail je štedrá kompenzácia. Tým nechceme povedať, že odporúčame doňho umiestniť ďalších 210 znakov textu, no umožňuje odprezentovať video viac do šírky s výraznou pomocou formátu obrázku 🙂 Napísali sme o tom aj tento samostatný článok.

Extra tipy

1. Názov firmy

Nedávajte za každú cenu do názvu videa názov svojej firmy. Tú by mala po správnosti reprezentovať vhodne navrhnutá miniatúra (thumbnail)

3. Veľké písmená

VYHÝBAJTE SA NÁZVOM S VEĽKÝMI PÍSMENAMI. Áno, na jednu stranu upútate viac pozornosti, na druhú stranu to pôsobí senzáciechtivo a vulgárne. Túto domnienku potvrdili aj v roku 2018 v samotnom YouTube tvrdením, že takto pomenované videá znižujú mieru prekliku. Pre zachovanie objektivity však musíme povedať, že sme o tom nenašli žiadnu “nepriestrelnú” štúdiu. Odporúčame preto dbať na celkový imidž značky, ktorú na YouTube reprezentujete a podľa toho voliť svoj prístup.

ZDIEĽAJTE TENTO ČLÁNOK

ĎALŠIE ČLÁNKY

/Nepremeškajte žiaden článok/

PRIHLÁSTE SA NA ODBER NEWSLETTERA