Musí odrážať obsah videa
Toto sa zdá byť samozrejmé, napriek tomu by sme to zdôraznili hneď na úvod. Pokiaľ je vaše video o lyžovaní, mala by miniatúra obsahovať lyže, alebo aspoň sneh, či inú priamu asociáciu s témou. Takto pripravená miniatúra má dve výhody:
- ak niekto hľadá video o lyžovaní, skôr klikne na to vaše, pretože popri správnom názve obsahuje aj motív zodpovedajúci tomu, čo hľadá. Je to jednoduché – chcem vidieť video o lyžovaní, vidím obrázok s lyžami a snehom, tak naňho kliknem.
- nebudete pôsobiť, že sa snažíte zavádzať. Čo okrem iného vyústi do nízkej miery udržania publika (audience retention), za ktorý vás YouTube “odmení” nižším dosahom vašich videí, nižším počtom zhliadnutí a tak ďalej.
Mala by obsahovať ľudskú tvár
Mala by obsahovať emóciu
V tejto dobe je už prakticky nemožné, aby ste niekedy nevideli YouTube video, na ktorom sa jeho autor tvári, ako keby stúpil bosou nohou na ježka a podobne. Na prvý pohľad sa niektoré grimasy môžu zdať idiotské, no je za tým štatistika – tieto thumbnaily majú najvyššiu mieru prekliku. A zaujímavé je, že najlepšie fungujú tie, na ktorých sa človek tvári smutne.
Nechceme tým však povedať to, že treba za každú cenu nasledovať štatistiky. Identita mnohých firiem je nezlúčiteľná s (overenými) prístupmi bežných YouTuberov. No už len prítomnosť reálneho človeka, ktorý sa usmieva, dokáže výrazne zvýšiť úspech videa.
Mala by reprezentovať váš brand
Pokiaľ má vaše 1 000 zhliadnutí, je pravdepodobné, že sa ľuďom zobrazilo 25 000 krát. A pokiaľ váš thumbnail neobsahoval logo firmy, premeškali ste 25 000 príležitostí na jej zviditeľnenie. Určite teda venujte pozornosť návrhu jednotného štýlu miniatúry, ktorý budete dlhodobo používať. Reprezentujete tým svoj brand a navyše sa stanete ľahšie rozpoznateľným pre ľudí, ktorí už vaše video videli a radi by si pozreli ďalšie.
Mala by obsahovať dôvod, prečo si video pozrieť
Pozrite sa na svoj thumbnail ako na reklamnú plochu propagujúcu dané video. Z tohto uhlu pohľadu by mal obsahovať aj jasný textový dôvod, prečo kliknúť. Čím kratší, výstižnejší a údernejší, tým lepšie. Z našich skúseností by mal:
A) dopĺňať názov videa v prípade, že je príliš dlhý
B) komunikovať highlight z videa
C) kombináciu oboch
Len odporúčame opatrnosť, v tejto fáze je jednoduché skĺznuť do clickbaitu.
Pomôžte si pravidlom “rule of thirds”
Pokiaľ sa potrebujete kompozične od niečoho “odraziť”, odporúčame použiť pravidlo “rule of thirds”. Spočíva v rozdelení thumbnailu na 9 rovnako veľkých častí prostredníctvom dvoch horizontálnych a dvoch vertikálnych čiar. Podstatné prvky thumbnailu (motív a headline) potom umiestnite do miest, kde sa čiary pretínajú.
Vytvoríte tak kompozične pútavý a dynamický celok.
Dbajte na farby
A zopár bonusových tipov na záver
- V roku 2022 bolo približne 90% zhliadnutí na YouTube z mobilných zariadení. Myslite na to najmä keď budete navrhovať text do miniatúry. Čo sa môže zdať na desktope bezproblémovo čitateľné, môže byť na malom displeji telefónu galimatiáš.
- Pokiaľ diváci vaše video po uverejnení rýchlo vypínajú, pravdepodobne treba prepracovať thumbnail (prípadne aj jeho názov). Môže to byť znak toho, že očakávali iný typ obsahu, aký ste im dali.
- Ak nemáte Photoshop, prípadne iný profesionálny dizajnérsky program, pomôžte si s Canvou
pokiaľ pripravujete sériu videí moderovanú konkrétnym človekom, spravte si ešte pred začiatkom fotenie. Vyskúšajte čo najviac póz, oblečení a výrazov tváre, ktoré potom budete môcť používať v thumbnailoch. - Dávajte si veľký pozor na riziko podobnosti thumbnailov. Mali by byť naprieč vašimi videami na prvý pohľad rozpoznateľné, v opačnom prípade hrozí, že bude divák na prvý pohľad považovať video za už prezreté.