Úvod do YouTube reklám

Nie je to tak dávno, kedy mali video reklamu iba tie najväčšie firmy a bola určená takmer výlučne pre televízie. Dnes už je všetko inak a vďaka YouTube (ale aj iným webom) má aj pre malé firmy zmysel spraviť si svoj vlastný spot a podporiť ho reklamnou kampaňou. Reklamy na YouTube sú cenovo dostupné, efektívne, flexibilné a umožňujú cieliť presne.

V tomto článku si vysvetlíme základné veci.

Možnosti cielenia YouTube reklám

YouTube reklamy máte možnosť cieliť na základe dvoch hlavných skupín kritérií:

1. Cielenie podľa publika

Máte na výber z mnohých možností, pričom základom je demografické cielenie. V rámci neho si viete namodelovať publikum podľa veku, pohlavia, stavu alebo príjmu. Okrem toho viete cieliť aj na konkrétne skupiny, ako sú vysokoškoláci alebo vlastníci nehnuteľností a podobne.

Ďalšou možnosťou je oslovovať ľudí na základe ich záujmov. Napríklad, predávate stany? Potom by vašu reklamu mali vidieť ľudia, ktorí majú radi prírodu. Predávate veľmi drahé stany? Potom cieľte na ľudí, ktorí majú radi prírodu a luxusný tovar, pretože takéto publikum bude mať skôr rozpočet na nákup vášho produktu.

Do tretice sú medzi možnosťami aj životné udalosti a nákupné úmysly. Pokiaľ predávate domáce doplnky, cieľte na ľudí, ktorí sa práve sťahujú. Prípadne na ľudí, o ktorých Google, resp. YouTube vie, že poslednú dobu aktívne vyhľadávajú práve domáce doplnky a pravdepodobne ich majú v úmysle nakupovať.

2. Cielenie podľa obsahu

Aj v tomto prípade ponúkajú YouTube reklamy viacero atraktívnych možností. Prvou z nich je možnosť voľby umiestnenia vášho reklamného spotu. Chcete, aby bol prehrávaný v obsahu konkrétneho YouTube kanála? Alebo dokonca konkrétneho videa? Je to len otázka správnych nastavení. Rovnako viete rozhodovať o tom, na ktorých web stránkach v rámci partnerov Obsahovej siete Google sa bude váš spot prehrávať.

Ďalšou možnosťou je voliť si témy a kľúčové slová. Pokiaľ ste cestovná agentúra a predávate zájazdy, dokážete cieliť svoj spot na ľudí pozerajúcich travel vlogy. A pokiaľ predávate kuchynské roboty, môžete cieliť na ľudí pozerajúcich recepty.

Do tretice si viete voliť aj konkrétny typ zariadení, na ktorých sa má vaša reklama prehrávať.

Formáty reklamy

V súčasnosti ponúka YouTube 5 možností, ako dostať vašu videoreklamu k ľuďom:

1. Mikrospoty (známe aj ako “Bumper Ads”)

  • 6-sekundové nepreskočiteľné reklamy
  • ideálne na krátku informáciu a budovanie povedomia, či podporu ostatných formátov reklamnej kampane
  • zobrazujú sa vo videách na YouTube aj vo videách partnerov Obsahovej siete Google
  • zhliadnutia sa nezapočítavajú do celkových zhliadnutí vášho kanála ani samotného mikrospotu

2. Preskočiteľné reklamy

  • neobmedzene dlhé reklamy (my však odporúčame snažiť sa o čo najkratšiu stopáž)
  • ideálne na komunikáciu zložitejších informácií. Môžete platiť za zobrazenie reklamy, kliknutie na reklamu alebo za jej zhliadnutie. V poslednom prípade platíte iba ak užívateľ neklikne na jej preskočenie
  • zobrazujú sa vo videách na YouTube aj vo videách partnerov Obsahovej siete Google
  • zhliadnutia sa započítavajú do celkových zhliadnutí vášho kanála aj samotného spotu, pokiaľ je dlhší ako 10 sekúnd

3. Nepreskočiteľné reklamy

  • 15 – 30 sekundové nepreskočiteľné reklamy
  • ideálne na komunikáciu zložitejších informácií. Sú cenovo nákladnejšie, pretože je užívateľ nútený pozrieť si celý spot
  • zobrazujú sa vo videách na YouTube aj vo videách partnerov Obsahovej siete Google
  • zhliadnutia sa nezapočítavajú do celkových zhliadnutí vášho kanála ani samotného spotu

4. Reklamy vo výsledkoch videí

  • neobmedzene dlhé reklamy (my však odporúčame snažiť sa o čo najkratšiu stopáž)
  • ideálne na komunikáciu zložitejších informácií. Tieto reklamy sa zobrazujú užívateľom, ktorí na YouTube aktívne vyhľadávajú obsah
  • zobrazujú sa výlučne na YouTube. Buď vo výsledkoch vyhľadávania alebo na domovskej stránke užívateľa
  • zhliadnutia sa započítavajú do celkových zhliadnutí vášho kanála aj samotného spotu, pokiaľ je dlhší ako 10 sekúnd

5. Reklamy mimo YouTube

  • neobmedzene dlhé reklamy (my však odporúčame snažiť sa o čo najkratšiu stopáž)
  • ideálne na komunikáciu zložitejších informácií. Tieto reklamy sa zobrazujú užívateľom, ktorí na YouTube aktívne vyhľadávajú obsah
  • zobrazujú sa výlučne vo videách partnerov Obsahovej siete Google
  • zhliadnutia sa započítavajú do celkových zhliadnutí vášho kanála aj samotného spotu, pokiaľ je dlhší ako 10 sekúnd

Možnosti sú teda široké a nastavené pre váš úspech. Prirátajte si k tomu preukázanú účinnosť videoreklám v porovnaní s ostatnými formami propagácie a z YouTube sa razom stane jedno z vašich najefektívnejších médií.

ZDIEĽAJTE TENTO ČLÁNOK

ĎALŠIE ČLÁNKY

/Nepremeškajte žiaden článok/

PRIHLÁSTE SA NA ODBER NEWSLETTERA