Počet znakov
Kľúčové slovo
Pokiaľ je vaše video o pizze, určite nespomínajte v jeho názve iba “talianske jedlo”. A súčasne, pokiaľ je vaše video o talianskych jedlách, medzi ktorými je aj pizza, určite ju uveďte v názve videa. Dôvod je jednoduchý – viac ľudí vyhľadáva “pizza” ako “talianske jedlo”. A názov vášho videa by mal byť navrhnutý tak, aby malo video dobré šance na dohľadateľnosť.
Súčasne však buďte opatrní s clickbaitom – ak robíte video o talianskych jedlách, ktoré nie sú tak známe ako pizza (a pizza sa vo videu teda vôbec nevyskytuje), nespomínajte ju ani v názve.
Emócia
Predajte to. Ak si opäť pomôžeme príkladom s talianskymi jedlami, tak čo znie lepšie?
A) Talianske jedlá, ktoré nepoznáte
B) Vynikajúce talianske jedlá, ktoré nepoznáte
Pracujte teda s prídavnými menami a citovo zafarbenými slovami. No opäť – v rámci objektivity a úprimnosti, aby nebol názov videa zavádzajúci.
Čísla
Toto je starý-známy marketingový fakt, ktorý nestarne. Ľudia majú radi čísla, pretože si ich spájajú s faktami a preto môžu skôr kliknúť práve na vaše video. Preto, ak budete voliť medzi:
A) Vynikajúce talianske jedlá, ktoré nepoznáte
B) 5 vynikajúcich talianskych jedál, ktoré nepoznáte
Určite voľte B 🙂
Thumbnail
Ak sa cítite byť zbytočne limitovaní spomínanými 60-70 znakmi, thumbnail je štedrá kompenzácia. Tým nechceme povedať, že odporúčame doňho umiestniť ďalších 210 znakov textu, no umožňuje odprezentovať video viac do šírky s výraznou pomocou formátu obrázku 🙂 Napísali sme o tom aj tento samostatný článok.