Prečo musíte dávať svoje podcasty aj na YouTube

“Podcastová revolúcia” neustáva a Spotify sa aj vďaka nej stalo jednou z najpoužívanejších služieb sveta. Podľa dostupných štatistík mala na konci roku 2024 574 miliónov aktívnych používateľov (resp. poslucháčov) za mesiac. Preto je logické, že každý tvorca podcastov uverejňuje svoj obsah aj na ňu. No popri tom viacerí trestuhodne opomínajú YouTube, ktorý mal v rovnakom časovom období 2,7 miliardy aktívnych používateľov.

V tomto článku sme sa bližšie pozreli na to, či to dáva zmysel.

Dáva to zmysel?

Nedáva, no najprv si povedzme, ako sme na to prišli.

Analyzovali sme ôsmich klientov, pre ktorých tvoríme podcasty, uverejňujú ich na YouTube aj podcastových platformách a boli nám ochotní poskytnúť potrebné dáta.

Zámerne pri tom uvádzame “podcastových platformách” a nie len “Spotify”. Štandardne totiž distribuujeme podcasty aj na iné platformy ako sú Apple Podcasts, Google Podcasts a niektoré ďalšie menej známe.

Cieľ je jasný – dostať obsah k čo najväčšiemu publiku a preto tento článok nie je o “YouTube vs. Spotify” a vlastne ani o “YouTube vs. podcastové platformy”. Našim cieľom je poukázať na to, prečo je dobré využívať “oba svety” a nie si voliť iba jeden z nich.

Čo sme analyzovali?

Ako sme už povedali, celkovo 8 rôznych podcastov zahŕňajúcich takmer 450 epizód. Tematické zameranie siahalo od politiky, cez zdravý životný štýl až po duchovné témy. Hoci ide o malú výskumnú vzorku, výsledky boli jednoznačné. V budúcnosti sa k tomuto radi vrátime s novými a väčšími dátami, no budeme prekvapený, ak by sme prišli k iným záverom.

Na čo sme prišli

Nižšie nájdete porovnanie dát pri jednotlivých klientoch. Klienti boli na základe vlastných požiadaviek anonymizovaní:

Sample Chart Title

Klient #1

Sample Chart Title

Klient #2

Sample Chart Title

Klient #3

Sample Chart Title

Klient #4

Sample Chart Title

Klient #5

Sample Chart Title

Klient #6

Sample Chart Title

Klient #7

Sample Chart Title

Klient #8

A tu je celkové porovnanie:

Sample Chart Title

Z analýzy vyvstáva ako výnimka jedine Klient #3, ktorý má vyššiu výkonnosť na podcastových platformách ako na YouTube. Súčasne ide o jediného z analyzovaných klientov, ktorý vyrába iba audio verziu podcastu. Na YouTube teda uvereňuje jeho zvukovú stopu, pričom ako obraz slúži statická fotka hosťa. Je možné, že sa práve toto podpísalo na výkonnosti jeho obsahu na YouTube, nakoľko YouTube prirodzene uprednostňuje plnohodnotné videá. Napriek tomu, uverejnenie na tejto platforme mu prinieslo 35% vypočutí.

Samozrejme, uvedomujeme si, že na výkonnosť majú vplyv aj ďalšie faktory, ako platené kampane alebo aktivita na sociálnych sieťach. Z opýtaných klientov každý potvrdil, že ak mali platenú propagáciu, smerovala ľudí k ich obsahu na YouTube. Súčasne, z dát, ktoré sme mohli analyzovať nevyplýva, že by sa bez platenej propagácie mali veci inak.

Vysvetlenie

Prečo YouTube vo väčšine prípadov dominuje? Má to viacero dôvodov:

1. Ľudia na YouTube trávia viac času

Ako sme spomínali v úvode, má v podstate 5x viac aktívnych používateľov. Ľudia naňho chodia hľadať veci od výmyslu sveta a tento efekt sa vie pozitívne preniesť aj na podcasty. Napríklad, ak budete hľadať dostatok videí o tom, ako postaviť vtáčiu búdku, je pravdepodobné, že vám YouTube skôr či neskôr ponúkne podcast s ornitológom. Podobnú výhodu podcastové platformy nemajú.

2. YouTube svojich používateľov lepšie pozná

Na 99,9% používate Google a veľmi pravdepodobne máte aj Gmail. Už len tieto dve veci znamenajú, že Google o vás vie omnoho viac ako podcastové platformy. A vďaka tomu vám na YouTube ponúkne obsah, ktorý budete skôr pozerať.

3. YouTube videá sa umiestňujú vo výsledkoch Google

Umiestnením svojho podcastu na YouTube si otvárate cestu aj do výsledkov vyhľadávania Google. Treba síce vedieť, ako na to, no pri podcastových platformách je podobná vec v podstate vylúčená.

4. Ľudia radi vidia, koho počúvajú

A hoci Spotify pridalo už aj možnosť nahrávania videí, nemyslíme si, že majú šancu v tomto smere YouTube dobehnúť. No určite je to vítané zlepšenie.

ZDIEĽAJTE TENTO ČLÁNOK

ĎALŠIE ČLÁNKY

/Nepremeškajte žiaden článok/

PRIHLÁSTE SA NA ODBER NEWSLETTERA