Ako robiť náhľadové obrázky na YouTube videá

Náhľadové obrázky (thumbnaily) videí sú na YouTube často prvým kontaktom diváka s vašim obsahom. Majú zásadný vplyv na výkonnosť videa, podporujú vašu značku a umožňujú divákom rýchlo rozoznať váš obsah od zbytku. Dokonca aj samotný YouTube tvrdí, že 90% najvýkonnejších videí má náhľadový obrázok vytvorený na mieru.

Napriek tomu je bežné, že ho videá nemajú a možno sa to týka aj vás. V tomto blogu sa dozviete, prečo by ste to mali zmeniť.

Náhľadový obrázok na mieru vs. automaticky generovaný

Na úvod treba povedať, že všetky videá na YouTube majú náhľadový obrázok. V procese nahrávania videa máte možnosť nahrať vlastný a pokiaľ ju nevyužijete, vyberie YouTube náhodne záber z videa a použije ho ako náhľadový obrázok.

To možno šetrí čas, no výsledok je takmer vždy kontraproduktívny a dopadne podobne ako príklady nižšie:

Oba obrázky pochádzajú z reálnych videí na YouTube. Dokážete si tipnúť, o čom tie videá boli?

Obrázok naľavo je rozhovor o 50tich rokoch života v štáte Idaho a obrázok napravo je manuál ako si postaviť saunu. A účelom náhľadového obrázku je to, aby ste nemuseli nič tipovať, ale aby ste okamžite vedeli 🙂

Ako navrhnúť správny náhľadový obrázok

Z našich skúseností má väčšina ľudí základný problém v tom, že nevedia cez čo si ho vytvoriť. Pokiaľ neovládate Adobe Photoshop, odporúčame Canva.com. Je to jeho veľmi zjednodušená online podoba určená pre laikov a v obmedzenom režime je k dispozícii aj zadarmo.

Nižšie si prejdeme pár užitočných tipov:

1. Dodržujte jednotnú vizuálnu identitu

Používajte rovnaké farby, typy písma a nezabúdajte umiestniť do náhľadového obrázka svoje logo. Cieľom je podporiť vašu značku a pomôcť divákom ľahšie identifikovať váš obsah.

2. Vystúpte z radu

Odporúčame aj zohľadniť prostredie, v ktorom sa budú vaše videá na YouTube zobrazovať. Cieľom je vždy vyniknúť a zvýšiť svoje šance na upútanie pozornosti. Snažte sa vizuálne odlíšiť od konkurencie a navrhovať náhľadové obrázky tak, aby boli kontrastné a výrazné. A pokiaľ je to možné, vyhýbajte sa červeno-bielo-čiernej kombinácii farieb, ktoré tvoria užívateľské prostredie samotného YouTube a váš obsah sa tak ľahšie “stratí”.

Samozrejme, všetko v rámci rozumnej miery, ktorá nepoškodí vašu značku.

3. Pracujte s ľudskými tvárami

Podľa niektorých výskumov dokáže ľudská tvár v náhľadovom obrázku zvýšiť mieru prekliku až o 30%. Pričom najlepšie funguje, pokiaľ tá tvár vyžaruje nejakú emóciu. Preto tak často vidíte youtuberov s vypúlenými očami, otvorenými ústami, slzičkou na líci a podobne. Emócie na ľudí fungujú a pokiaľ si to v rámci svojho pozicioningu môžete dovoliť, mali by ste s tým pracovať.

4. Používajte texty

Plocha náhľadového obrázka je dostatočne veľká na to, aby ste do nej dostali krátky a pútavý nadpis. Častou chybou však je, že je ten nadpis zhodný s názvom videa. To je ako keby ste pri predstavení na obchodnom stretnutí povedali dva krát svoje meno miesto toho, aby ste povedali svoje meno a funkciu.

Texty do náhľadového obrázka treba navrhovať v celkovom kontexte pridávaného videa. Z našej skúsenosti je najlepšie dať do názvu videa kľúčové slová, podľa ktorých chceme, aby bolo dohľadateľné. A do náhľadového obrázka dať lákadlo, ktoré v divákovi prebudí zvedavosť alebo potrebu kliknúť. Tieto dve veci by sa teda mali dopĺňať a spolupracovať, nie na sebe parazitovať.

5. Držte sa témy

Robíte video venované napríklad vodnému lyžovaniu? V tom prípade by mal náhľadový obrázok zahŕňať motív viažuci sa k vodnému lyžovaniu. No pozor, záber na jazero nemusí stačiť. Ale záber na jazero, na ktorom je vidieť vodný lyžiar, to už bude fungovať lepšie.

Princíp za tým je jednoduchý – ak ako divák vyhľadávam videá o vodnom lyžovaní a YouTube mi zobrazí 5 výsledkov, z ktorých 4 majú v obrázku jazero a iba jeden jazero s lyžiarom, na ktorý výsledok kliknem? Na video s lyžiarom.

6. Menej je niekedy viac

V tomto smere je najdôležitejšie myslieť na všetky situácie, v ktorých môže divák naraziť na váš obsah. Hlavným kritériom sú mobily, cez ktoré pozerá YouTube až 63% používateľov a mnohí z nich majú smartfóny menšieho rozmeru. Váš náhľadový obrázok teda nemôže byť prepchaný a musí byť pohodlne čitateľný aj v malom rozmere. Divák musí vedieť okamžite rozpoznať o čo ide aj pri rýchlejšom skrolovaní, inak prichádzate o zhliadnutia.

Technické parametre náhľadových obrázkov

Minimálne rozlíšenie: 1280×720 pixelov
Pomer strán: 16:9
Maximálna veľkosť obrázka: 2MB
Podporované formáty obrázka: JPG, GIF, PNG

Tip na záver

Testujte. Ak už máte hotový návrh prvého náhľadového obrázka, pošlite ho ľuďom vo svojom okolí a vyzvite ich k tomu, aby boli kritickí. “Autorskej slepote” sa vyhne málokto a je pravdepodobné, že vám príde niekoľko užitočných tipov. 

Testovať však môžete aj dlhodobo. Nie ste si istí, či by lepšie nefungovalo iné farebné prevedenie nadpisu v náhľadovom obrázku? Tak ho skúste pri niekoľkých videách zmeniť a v YouTube Analytics odsledujte, či narástla ich výkonnosť. 



Z našich skúseností z YouTube auditov sú náhľadové obrázky jedným z najdôležitejších faktorov úspechu. Veríme, že vám tento článok pomôže robiť ich správne.

ZDIEĽAJTE TENTO ČLÁNOK

ĎALŠIE ČLÁNKY

/Nepremeškajte žiaden článok/

PRIHLÁSTE SA NA ODBER NEWSLETTERA